אודות סוגי הטיפול השונים בנזילות

נזילות יכולות להתרחש בגלל כל מיני גורמים. לפעמים מדובר בתקלה כגון פיצוץ בצינור. לפעמים מדובר בתוצאה של הזנחה, כאשר אנשים מתעלמים מסימנים של רטיבות בתקרה, בקירות, בפנלים או במרתף. לפעמים נזילה תתרחש בגלל חורף סוער וכמויות חריגות של גשם, שיורד ללא הפסקה. בעזרת מומחים שיודעים כל מה שצריך אודות ייבוש מבנים אנו מגישים לכם מידע חשוב על סוגי הטיפול השונים, בנזילות השונות.

מה עושים כאשר ישנה הצפה חריגה

במצב אידיאלי, מצליחים לזהות נזילה כאשר היא "צעירה" כלומר שלא נוצרה הצפה של ממש. אבל, לפעמים הנזילה מתרחשת בלי ששמים לב לכך או כאשר התאספו המון מים בשל סערה או פיצוץ בצינור שהתבקע ממש בבת אחת. כאשר ישנה הצפה חריגה, אי אפשר פשוט לגשת לצינור בנחת, ולתקן את הפיצוץ. גם לא מספיק לסגור את השיבר ולחכות שקרני השמש ייבשו את המים. הדבר הראשון שצריך לעשות כאשר קיימת נזילה מאוד מסיבית היא להזמין שאיבה. חברה מתמחה יכולה להגיע אליכם עם ציוד שאיבה לכל מקום. אפשר לבצע שאיבת מים ממקלטים. אפשר לבצע שאיבה מהירה ממרתפים או אפילו מחדרים אחרים ואף מבתים שהוצפו בשלימותם.

מה עושים אם רטיבות חדרה עמוק אל הרצפה

לפעמים, אם מצליחים לשאוב הצפה מאוד מהר ומאוד יעיל, מגלים שהרטיבות לא חדרה עמוק לתוך הקיר או הרצפה. אבל, הצפה או צנרת פגועה שהביאו לחלחול מסיבי של מים עשויים בהחלט לגרום להרבה מים שספוגים בתוך המצע שתחת המרצפות. בדבר כזה חייבים לטפל ומהר. אי אפשר להמתין שהמים יתאדו, משום שהם כלואים. לצורך ייבוש סומסום שתחת המרצפות צריך לנקוט בכל מיני שיטות שנועדו למטרה אחת – ייבוש רטיבות כלואה. השיטות האפשריות כוללות:

  1. שאיבת הצפה ולאחר מכן הרמת מרצפות לצורך ייבוש על ידי התאדות. לאחר מכן צריך לבצע התקנה של ריצוף חדש. שיטה זו מתאימה אם רוצים בין כה וכה להחליף ריצוף בבית.

  2. שאיבת הצפה ולאחר מכן ביצוע קידוח זעיר במרצפות, באזור מוסתר. למשל, קודחים מתחת למקרר או למכונת הכביסה. דרך הקדחים הקטנים, המים מתייבשים יותר בקלות. לא צריך לרצף מחדש.

  3. במידה וישנו חשש שהרטיבות הכלואה מאוד משמעותית, חשוב לבצע בדיקת לחות מתחת לריצוף. אפשר לקחת דגימה של סומסום רטוב למעבדה. לאחר מכן, עושים שימוש בתנורים מיוחדים, מזרימים אוויר חום ומפעילים יבשנים על מנת ליבש את המים הכלואים.

כך מיבשים רטיבות בקירות

לא רק הרצפה יכולה להינזק בשל נזילות. נזילות עלולות להתאסף ולהצטבר גם בקירות. רטיבות בקיר פנימי אפשר לזהות על ידי כלים כמו מצלמה תרמית או אם רואים רטיבות בפנלים או כתמים של עובש, טיח מתקלף. מה שצריך לעשות הוא לזהות היכן הצינור נסדק. יש לחדור לתוך הקיר, תוך מינימום קידוח או ניסור. מתקנים את הצינור ואז משאירים את האזור להתייבש. על מנת לזרז את הייבוש, ניתן להשתמש במערכות להזרמת אוויר חום או תנורי חימום ממוקדים וצינורות שאיבה.

מדוע אין מזניחים נזילות

אנו ממליצים בחום לא להזניח נזילה, מכל סוג שהוא. אם מים חלחלו לתוך הרצפה, אם יש הצפה, אם גיליתם עובש או פיצוץ בצינור, טפלו כמה שיותר מהר. אם מזניחים ולא מטפלים, בסופו של דבר תצטרכו להזמין שיקום מבנים ולא רק טיפול בהצפה או בנזילה. טיפול בשלב מוקדם או שיקום מהיר, מיד כשזיהיתם נזילה הינו בעל כמה תועלות. לא סובלים יותר מרטיבות. מונעים נזק לרכוש או לתכולה. נמנעים מהוצאה כספית גבוהה יותר, בשלב מאוחר יותר. וכמובן, אפשר לחזור כמה שיותר מהר לשגרה.