באיזה ציוד משתמשים אנשי מקצוע שמטפלים בנזקים שנגרמים על ידי רטיבות?

כשאנו מתכוונים לרטיבות, אנו לא מדברים על כוס מים שנשברה בבית. אם נשפכו קצת מים בבית, זו ממש לא בעיה. סמרטוט יבש מטפל בכך ללא שום קושי. אבל כשנוצרת רטיבות משמעותית, סמרטוט רחוק מלהספיק. רטיבות שנוצרה בגלל הצפה של ממש, בגלל סערה גשומה, מפני שחלחלו מבחוץ לתוך המקלט או המרתף, אז התמונה יותר מורכבת. כדי לטפל בכך או לשאוב מים בגלל צינור שהתפוצץ או דליפה מסיבית מים מהגג, צריך להזמין אנשי מקצוע שמטפלים בנזקים של רטיבות משמעותית. ונדרש ציוד מקצוע לתוצאות מצוינות.

מערכות שאיבה וצנרת לאיסוף מים

אם אתם מזמינים אנשי מקצוע לצורך טיפול בהצפה, תוכלו לצפות לציוד מקצועי שמסוגל לשאוב המון מים, במהירות. הציוד שמתאים למשל לצורך שאיבת מים ממקלטים או לסילוק מים ממרתפים כולל בין היתר מערכות חזקות לשאיבה. המערכות הללו כוללות גם צינורות ניידים וארוכים, שניתן למשוך ולהעביר עד למוקד ההצפה. בהחלט יתכן שהשאיבה תהיה רק הצעד הראשון, ובהמשך יהיה צורך בעוד ציוד, להשלמת הטיפול.

ציוד קידוח וניסור

לצורך תיקון רטיבות לא גלויה, כלומר רטיבות כלואה מתחת לרצפה או טיפול ברטיבות שבתוך הקיר, לא מספיק להביא משאבה. למרות שיש דרכים להימנע מהרמה של כל המרצפות בבית, לפעמים צריך להשתמש בציוד לקידוח או ניסור. אם מחליטים שצריך להחליף צינור, יש לנסר, לקדוח או להסיר בכל שיטה אחרת בלטות, בלוקים או חלקי בטון. מלבד מסורי בטון על בסיס יהלום, דיסק חיתוך, פטישונים או פטישים כבדים, לפעמים אפשר להשתמש בפתרונות פחות הרסניים. קידוחים זעירים בעזרת ציוד קידוח יכולים לאפשר ייבוש של רטיבות תחת הרצפה. קודחים בין המרצפות וחוסכים את הריסת הרצפה או החלפת ריצוף.

ייבשנים, תנורים ואמצעי חימום ניידים

כאמור, כיום מאוד מקובל לבצע ייבוש חול רטוב מתחת לריצוף גם בלי הרמת כל הריצוף. זה תהליך יותר מהיר, הרבה יותר זול ובעיקר, לא הרסני. אם שואפים שלא להחליף את הריצוף בבית, מגיעים אנשי המקצוע לא רק חמושים בציוד לקידוח חורים זעירים. בנוסף, הם יגיעו עם אמצעי חימום משוכללים. אמצעי חימום כגון תנורים או יבשנים, שמחממים את הרצפה וגם את המצע שמתחת לריצוף. כך משיגים ייבוש מהיר וזהו גם תהליך יחסית זול, של שיקום נזקי מים. חוסכים רכישת ריצוף חדש ושכירת רצפים מומחים, שירצפו מחדש את כל הבית.

ציוד לאיתור נזילות לפני ייבוש

נרצה כעת להבהיר נקודה כזאת: בדרך כלל, לא מבצעים ייבוש מבנים מבלי לאתר במדויק היכן יש נזילה. או היכן נמצא המוקד הסמוי, שבו מתרכזים המים (בתוך קיר, בריצוף או בתוך הסומסום). כלומר, אנשי מקצוע שמטפלים בנזקים שנגרמים על ידי רטיבות עשויים להגיע ללקוחותיהם כשברשותם מצלמה משוכללת, שנקראת מצלמה תרמית. את המצלמה הזאת מכוונים לאזור הרצוי והיא מגלה במדויק, היכן מסתתים מים בלתי נראים. היא פועלת על בסיס גילוי של הפרשי טמפרטורות. קיום מים סמויים או נזילות מתבצע על ידי הופעת צבעים שמסמנים התקררות על מסך המצלמה. כך יודעים לאן לגשת כדי ליבש או לשאוב או ליצור קדח תחת הריצוף. אם זה לא מספיק, שולחים דגימת מצע למעבדה, לזיהוי רמת הרטיבות.

זיהוי נזילות על ידי גלאי גז

ציוד נוסף שמאפשר לזהות נזילות לפני תיקון הינו מערכת שכוללת גז וגלאי גז. תחילה, מזרימים את הגז לתוך הצנרת. לאחר מכן, בעזרת הגלאי, מאתרים בדיוק היכן בקיר פורץ החוצה הגז. כך יודעים בדיוק היכן "לחפור" תוך מינימום נזק לקירות. בעזרת ציוד כגון מפתח צינורות אפשר להתקין צינור תקין. במידת הצורך, מייבשים את האזור וזהו. ניתן לתקן את הקיר ולחזור לשגרה.