ייבוש חול רטוב מתחת לריצוף

הימצאות רטיבות במבנה עלולה להיות בעיה, בעיה קשה. זוהי צרה שעלולה לתקוף מבנים ישנים, כאשר האיטום כבר לא כתמול שלשום. אך לפעמים זו גם בעיה שקיימת במבנים חדישים, שזוהו בהם ליקויים שונים או כאשר התממש חורף קשה במיוחד, סערה עתירת מים והצפות שחדרו מבחוץ. חול רטוב מתחת לריצוף חייבים ליבש בהקדם. חשוב לזהות מהי הסיבה לכך, כדי להסדיר את כל התיקונים הדרושים. חשוב לא פחות, לבצע ייבוש חול רטוב מתחת לריצוף על הצד הטוב ביותר. כאשר משלבים כל זאת ביחד עם בדיקת נזילות, ניתן להבטיח רצפה יבשה, בית יבש וחזרה מהירה לשגרה המבורכת.

ייבוש רטיבות והצפות בעזרת שאיבה

בעזרת שיטות מספר, ניתן לבצע ייבוש חול מתחת לריצוף. ניתן להשתמש בשיטה יחידה, אולם בדרך כלל, חשוב להכיר לפחות עוד כמה שיטות נוספות. אם מזהים רטיבות מעל פנלים או שבעזרת מכשור חדשני כגון מצלמה תרמית מזהים שחדרו פנימה מים, לקיר או לרצפה, יש לחתור להגיע אל הרטיבות ולשאוב בהקדם. את ההצפות שרואים בעין אך אפילו את הרטיבות שלא ניתן לזהות בצורה ישירה, אפשר וכדאי לשאוב. אם ההצפה משמעותית או שהרטיבות רבה, לא ניתן לבצע זאת על ידי משאבה בעלת הספק נמוך. יש להזמין חברה שמתמחה בשאיבות מים וייבוש ופתרונות תוך שימוש בצינורות ומשאבות בעלי ספיקה גבוהה. להשגת תוצאות מהירות וסילוק כל טיפת לחות מיותרת.

ייבוש חול רטוב מתחת לריצוף, האם שאיבה בלבד מספיקה?

ייבוש החול הרטוב שנמצא מתחת לריצוף עוזר לשמור על תקינות הרצפה, על תשתית המבנה. כך מונעים ריחות כבדים ועובש הממלא את הקירות, הסדקים, החריצים. בעזרת שאיבת וצינורות שמעבירים לעבר אזורי ההצפות והרטיבות, ניתן לייבש את המצע שעליו יושבים הבלטות. את כל האזורים שמתחת לאריחים ואפילו שטחים שמתחת לבטון או בתוך קירות. ניתן ליישם ייבוש סומסום לפני שניתן להשלים את השיקום. אך אם אמרנו כי ייבוש חול רטוב מתחת לריצוף ניתן לבצע בעזרת שאיבה, חשוב לחדד כי אין זה מספיק. לצד שאיבה מומלץ להפעיל שיטות נוספות, כדי למקסם את התוצאה. אם יישארו עודפי מים, הם עלולים להזיק לתשתית המבנה, לגרום לנזקים בטיח, התרופפות של חיבורים, נזקים לפאנלים.

ייבוש בשיטת החימום

מלבד ייבוש על ידי שאיבה של מים, כאשר רוצים תוצאה מיטבית לייבוש חול מתחת לריצוף, ניתן להפעיל אמצעי חימום מתקדמים. אלה לא סתם תנורים שמפעילים כדי לאדות מים החשופים לאוויר. יש צורך להפעיל אמצעי חימום שיכולים להגיע פנימה, לעומק. ייבוש רטיבות ברצפה נעשה למשל על ידי יבשנים, על ידי הזרמה של אוויר חם ויבש, תוך ספיחת מים והעברתם החוצה. אין זה דבר קל לביצוע, ללא הציוד המקצועי המתאים וללא אנשי מקצוע מיומנים. אך כאשר משלבים את האמצעים הטכנולוגיים הטובים ביותר, ביחד עם ציוד שאיבה וניסיון רב, אפשר להשיג את התוצאות הטובות ביותר.

לאחר הייבוש, בדיקת רטיבות נוספת

לפני שמבצעים ייבוש תחת הרצפה, נהוג לאבחן את המצב ולבדוק היכן בדיוק נמצאת הרטיבות. לאחר מכן, מבצעים ייבוש חול מתחת לריצוף על ידי שילוב של שאיבה ביחד עם חימום המצע, הסומסום והחול. אך על מנת להבטיח שהכל באמת נמצא מאחורינו והכל תקין, יש לבצע פעם נוספת בדיקות כנדרש. מדובר למשל על בדיקת רטיבות בקירות, כדי לוודא שכל הקירות אכן יבשים. וכן בדיקה של רטיבות תחת הרצפה, כדי לוודא שהייבוש אכן הושלם.