שיקום נזקי מים

אנו זקוקים למים, מדי יום, לשתייה, רחצה, כביסה, ניקיון. אבל כאשר הם יוצאים משליטה, נוצרת בעיה. נזקי מים עלולים להיות הרסניים, במידה ולא מטפלים בהם בהקדם. חשוב להבין את כל המשמעויות של שיקום נזקי מים, מה הם כוללים ומי מסייע בכך.

מדוע חשוב לטפל ומהר

טיפול מהיר הינו חיוני, מסיבה טובה. הנזקים מחמירים בחלוף הזמן. ככל שמקדימים את השיקום ואת העבודות הנדרשות, חוסכים עבודה נוספת ונזק נוסף. הקפדה על כך, משתלמת מכל הבחינות.

שיקום נזקי מים מתחת לריצוף

אחד הסוגים של נזקי המים, שלא תמיד קל לזהות, הינו פגיעה במצע שמתחת למרצפות. במיוחד אם ישנו פיצוץ קטן בצינור, והדליפה מתרחשת בצורה איטית והדרגתית, עלול לעבור די הרבה זמן עד ששמים לב. אבל מרגע שמאבחנים את העובדה, שקיימים מים תחת הריצוף חייבים לטפל בכך. אגב, זו יכולה גם להיות בהחלט תוצאה של הצפה גדולה, שאירעה מהר מאוד, בהחלט לא באופן איטי ומדוד. על כל פנים, כאשר מצב כזה מזוהה, צריכים לבצע ייבוש סומסום מתחת לריצוף. אגב, אפשר להשיג זאת לא רק על ידי פירוק הרצפה, ייבוש והרכבה. ניתן לפעול בשיטות ייבוש, גם ללא פירוק.

איך ניתן ליבש מתחת לריצוף

על מנת לבצע תהליך יחסית מהיר של ייבוש חול מתחת לריצוף, ניתן לקדוח חורים זעירים. דרך החורים הללו ניתן לאפשר יציאה של עודפי מים בכל מיני דרכים. למשל, על ידי הפעלה של יבשנים. ניתן בעזרת תנורים מיוחדים או מכשירים שמאדים את הנוזלים, לאפשר ייבוש רטיבות איכותי ומהיר. אנשי מקצוע שמטפלים בכך יכולים להעביר צינורות מיוחדים, שדרכם מלקטים את הרטיבות, מנדפים אותה ומשאירים מלמטה חול יבש באופן מושלם ומלא.

שיקום נזקי מים

שאיבת הצפות ממקומות נמוכים

מלבד שיקום נזקי מים בצורה של שאיבה מתחת לרצפה, קיימים מצבים נוספים. למשל, כאשר נוצרת הצפה בחללים נמוכים. בעונה הגשומה, ניתן לראות שהרבה מאוד מרתפים או מקלטים הופכים בעצם ל"מגנט" של מים זורמים. המים הללו מגיעים לאחר שיורדת כמות חריגה של גשמים. במיוחד ברחובות נמוכים, בסביבת ואדיות וכיוצא בזה, המקומות הנמוכים הופכים ממש לאגמים. איך מתמודדים עם הבעיה? לפני שממשיכים עם שיקום נזקי מים, מתחילים קודם כל עם שאיבת מים ממרתף. רק לאחר שאיבה מלאה אפשר לבצע תהליכי שיקום המשכיים.

ייבוש קירות פנימיים ותיקון צנרת

בקירות או תחת רצפות עוברים צינורות מים. אלה הם אותם צינורות שמעבירים מים למקלחות, לחדרי השירותים, למטבחים, למכונות הכביסה, למדיחי הכלים. אם צינור מתבקע, נהרס או מתפוצץ, מטבע הדברים צריכים להחליף את כל הצינור או את חלקו. אבל תיקון צנרת לא מהווה כשלעצמו פעולה מספקת בתור שיקום נזקי מים. זה רק הצעד הראשון שיש לבצע, אם מזהים רטיבות בקיר פנימי. אם רצפה או קיר רטובים, יש התנפחות של טיח ובטון, חשיפה של תשתית או הצטברות של עובש, לכל זאת יש להתייחס תוך כדי שיקום. לצד ייבוש, יש לגרד התקלפות, לבצע תיקונים, לצבוע מחדש.

מי מבצע את השיקום?

נזקי מים מצריכים טיפול יסודי, איכותי ורציני. על מנת לבצע שיקום נזקי מים, מזמינים חברה מקצועית, שעוסקת בכל הפעולות הנדרשות. חברה שמצוידת בכלי עבודה וגם בעובדים מיומנים וניסיון רב. ציוד לשאיבת נוזלים, ציוד לאיתור נזילות, מתקנים ומשאבות לביצוע שאיבה מקיפה – בעזרת כל זאת ועוד, אפשר להתגבר על הבעיה. לאחר מכן, אפשר סוף כל סוף להחזיר את החיים למסלול התקין.