שאיבת הצפות

זה עלול להתרחש בכל רגע, בלי התראה, הצפה. אפילו אם המקור והגורם הינו מים נקיים, מי שתיה ולא מי ביוב, אסור להניח שזה יסתדר מאליו. התאספות של מים בכמות מרובה מחייבת ביצוע פעולה יזומה של שאיבה. כלומר, שאיבת הצפות. נסביר על כך ונבין מדוע היא כל כך חשובה.

מהיכן ניתן לבצע שאיבת הצפות?

הצפות יכולות להגיע כמעט לכל מקום. למשל, הן יכולות להתאסף בכל מקום נמוך כגון מקלט או מחסן. אז, באופן טבעי יהיה צריך לבצע שאיבת מים ממקלטים. אפשרי בהחלט כי המים המרובים שהגיעו ללא התראה יתאספו לא רק במקלט אלא גם בתוך מבנה. אפשרי כי יהיה זה מבנה למגורים אך יתכן שיהיה זה מבנה תעשייתי, מרכז מסחרי, מפעל וכן הלאה. בכל אחד מהמצבים הללו, ניתן לבצע שאיבת הצפה לצורך ייבוש מבנים. כדאי להוסיף כי למעשה הצפה יכולה להתאסף גם בחלק מסוים של מבנה, בחדר אמבטיה, בחניון תת קרקעי, במתחמים לוגיסטיים ועוד ועוד. בהתאם למיקום ולפי הצורך, חברה מקצועית שעוסקת בשאיבה של הצפות תוכל לסלק את המים והרטיבות שמפריעים לשגרה.

כיצד נוצרות ההצפות

את התוצאה של הצפה אפשר לראות בכל מיני צורות. כתמים על הרצפה. הרס של ארונות. רטיבות מעל פנלים. השחתה של רהיטים. ההצפות נוצרות בדרך כלל בשל חדירת מי גשם מבחוץ או בשל התפוצצות של צנרת ישנה. לעיתים זו צנרת מים ולעיתים – ביוב.שאיבת הצפות

ללא שאיבה לא ניתן לבצע תיקון

שאיבת הצפות חיונית וחשובה בין היתר מכיוון שבלעדיה לא ניתן לבצע תיקון של הנזקים. קיר שניזוק, רטיבות שחלחלה לתוך הבטון, התנפחות של טיח, החלדה של ברזלים שבתוך הקירות, נזקים למערכת החשמל. לכל זאת יכולים לגרום יותר מדי מים, שנמצאים במקום שבו אין הם רצויים. אם לא שואבים, הנזק הולך ומחמיר. רק לאחר שאיבת הצפה, ניתן לבצע תיקון רטיבות. רק לאחר שהאזור כולו חופשי ממים זורמים או עומדים, ניתן בכלל להעריך עד כמה נזק נגרם ואז, אפשר לבצע ייבוש של רטיבות בקיר, בארונות וכן הלאה.

שואבים ומייבשים גם את הרצפה

אפילו אם מצליחים לשאוב את ההצפה בצורה יסודית ואפילו די מהירה, עלול להיווצר מצב לא רצוי שעוד מצריך טיפול. מצב שבו מזהים רטיבות מתחת לריצוף. אי אפשר להבחין בכך או לטפל בזה לפני שבוצעה שאיבה כראוי. אך לאחר מכן, חברה מקצועית שמטפלת בהצפות ורטיבות תוכל להחזיר את הכל לתיקונו. ניתן לבצע את הייבוש של הרצפה וגם של השכבות שמתחת, מבלי לפרק את הריצוף, בעזרת ייבוש סומסום מתחת לריצוף או ייבוש חול מתחת לריצוף.

מים כבדים הופכים למסוכנים

חשוב לייבש ולשאוב את ההצפה בהקדם, ולא רק כדי שאפשר יהיה להעריך את הנזקים ולתקן אותם לפני שהנזק מחמיר. הצפה מעמיסה משקל ניכר על המבנה, על הרצפה, על היסודות. אותו משקל עודף עלול לגרום לסדקים, להתערערות של יסודות, לפגיעה במבנה, בצורה נסתרת או גלויה. על מנת למזער את הסיכון, שאיבת הצפה מקיפה, מקצועית ומהירה נדרשת ביותר.

מי מבצע את השאיבה?

כעת ברור כי בזכות השאיבה, החיים חוזרים למסלולם. אבל בעצם מי מבצע שאיבת הצפות? לשם ביצוע הפעולה דרושה חברה שמצוידת בכל מה שנחוץ לסילוק עודפי מים ונוזלים לא רצויים. משאבות עם מנועים חזקים וצינורות שניתן להעביר ומהר, לכל מקום שבו צריכים לבצע שאיבת הצפה ולפנות את המים. כשדרוש טיפול מהיר, לא מהססים. כך ממזערים את הנזקים ואפשר לתקן כל מה שצריך, טוב יותר, מהר יותר ובמחיר סביר ביותר.