שאיבת מים ממרתף וממקלטים

בניגוד לסתימה קטנה בכיור, שניתנת לטיפול באמצעים די פשוטים, שאיבת מים ממרתף או ממקלט מתנהלת אחרת לגמרי. כאן לא דרוש חומר לפתיחת סתימות, מסוג כזה או אחר. לצורך שאיבת מים ממקלטים או מתוך מרתף, יש צורך בציוד שאיבה חזק במיוחד. וכדי להפעיל את הציוד הזה, יש צורך במומחים לעניין.

מתי נדרשת שאיבת מים ממרתף

שאיבת מים ממרתף או שאיבת מים ממקלטים איננה סוג של פעולה מונעת. זה לא משהו שצריך לבצע לקראת החורף, סתם כך. על פי רוב, השאיבה נדרשת עם בוא החורף, כאשר ימי הגשם מגיעים. בהרבה מאוד מקלטים או מרתפים, לא בוצעו מלכתחילה עבודות אטימה ברמה הכי גבוהה. כלומר, מספר שנים לאחר תהליך הבניה, נוכחות של מים מבחוץ מחלחלת פנימה, דרך הקירות. בנוסף לכך, לפעמים גם כאשר הבניה בוצעה על הצד הטוב ביותר, הצפה חיצונית מחלחלת פנימה. המים המרובים יכולים לשצוף פנימה דרך חלון או דלת, באופן שלא ניתן להימנע ממנו. מה שניתן לעשות זה להקדים ולהזמין שיקום נזקי מים. מזמינים חברה שמבצע שאיבה ומאפשרת המשך שיקום ברמה נאותה.

שאיבת מים ממקלטים כדי להיות תמיד מוגנים

נזילה רגילה איננה באה לידי ביטוי בהצפה אדירה. לפעמים מזהים עובש בקיר זמן רב לפני שרואים ממש טפטוף של מים. מבלי להקל ראש בכל מצב שבו נדרשת שאיבת מים ממרתף, צריך להדגיש את החשיבות המיוחדת שיש למקלט לא כשיר. שאיבת מים ממקלטים, חשוב שתתבצע בצורה מקיפה אך לא פחות חשוב – גם הכי מוקדם שאפשר. בנושא זה לא כדאי להשתהות משום שמקלט מאפשר לכולנו להרגיש תמיד מוגנים. איש אינו יודע בדיוק את הרגע שבו יהיה צורך להשתמש במקלט. לכן הוא צריך תמיד להיות נקי, יבש ומתוחזק בצורה נכונה.

איך מתבצעת השאיבה?

לצורך שאיבת מים ממרתף נדרש ציוד שאיבה רב עוצמה. ככל שהמרתף עמוק יותר או ככל שהמקלט גדול יותר, כך צריכים משאבות חזקות במיוחד. נדרשת התאמה של אורכי הצינורות והנחתם במקומות הנכונים, על מנת לאפשר את ביצוע השאיבה כמה שיותר מהר אך גם מאוד יסודי. חברה שמתמחה בשאיבות ותיקון נזקי הצפות צריכה להיות בעלת קבלות. בעניין זה, אין פשרות ואין חוכמות.

מה עושים לאחר השאיבה

אחרי שמפעילים את ציוד השאיבה המתאים, פורסים צינורות ומפעילים את מנועי השאיבה כהלכה, עדיין לא הסתיימה העבודה. שאיבת מים ממקלטים או מכל מרתף שהוא עדיין לא משאירה את הכל ייבש. כלומר, חשוב שיהיה ברור שמתחת לרצפה או בתוך הקירות עדיין יש רטיבות. משמעות הדבר היא שאין להסתפק בעבודת של שאיבת הצפות. לאחר מכן, צריך להמשיך ולבצע צעדים כמו ייבוש פאנלים וקירות וכמובן גם ייבוש תת רצפתי. רק כאשר כל זאת יבש באמת, אפשר לומר שהשארנו את ההצפה מאחור ואפשר להשתמש במקלט או במרתף, ללא חשש וללא בעיה.

חוששים מרטיבות? אפשר לבדוק

לאחר מזג אוויר סוער או נזק בצנרת המים, מרתף עלול להיות מוצף לחלוטין. אבל כדאי לדעת שלפעמים, יש דליפה חיצונית מאוד איטית וכמעט בלתי מורגשת. אך עם הזמן, שמים לב שכנראה יש מאחורי הקיר או בתוכו נוזלים כלואים. מריחים ריח של עובש. רואים בטון שהתנפח או אפילו מתפורר. לפעמים חלקי ברזלים אף נחשפים ומחלידים. אם נדמה שיש רטיבות, אסור להזניח. אפשר להזמין בדיקת רטיבות בקירות. לאחר מכן, אפשר לתקן את הנזק ולייבש היטב, כל מה שצריך.